Alla inlägg under januari 2020

Av Emma Angelbäck - 28 januari 2020 17:43

Vist ser det gott ut. Det var det. Jag är både nöjd och stolt över vad jag kunnat åstadkomma. Något starkt för den som är känslig men det föll mig i smak perfekt.

Recept:
Vego färs (såklart e det vegansk:)
Tomat puré.
Gullök.
Tomat.
Salt, peppar & paprikakrydda.
Pasta (serveras till)
Sallad (serveras till)

Jag började med att hälsa i lagom vego färsen i en kastrull. Därefter tillsatte jag en stor mängd tomatpuré och en hel hackad tomat.
Sen även en halv gullök och massa salt, peppar & paprikakrydda. Sen kockade jag upp lagom pastan och dekorerade tallriken med lite salad.
Detta säger er kanske inte så mycket eftersom jag improviserade 100% så finns inga mått men gå på smak och känsla är mitt råd. //Emma<3

Av Emma Angelbäck - 27 januari 2020 15:43

Jag satt just och funderade på det här med att utrycka sin åsikt. Många tycker det är lättare att skriva eller säga på nätet vad dem har för åsikter och vad de tycker osv. Men jag har ärligt inte lättare att utrycka mig på nätet.
Jag har lättare att säga verbalt rakt till någon annans öga vad jag har att säga.
Det tror jag beror på dels att jag vill undvika missförstånd. Men även för att få ett snabbt svar tillbaka och få höra vad någon annan tyckte om mitt tyckte, om ni förstår hur jag menar. Någon annan som tänker samma eller anorlunda!??? //Emma.<3

Av Emma Angelbäck - 4 januari 2020 15:48

Jag vaknade vid tolv, en rejäl sovmorgon med andra ord?. Men jag tog en promenad på ca 7km och efter det har jag bara taget det chill. Snart ska jag laga middag till familjen och efter det plugga.? ha det bra och var rädda om er och varann// ses snart kram??.

Av Emma Angelbäck - 2 januari 2020 18:02

Torsdag 2 Januari 2020.
Under dessa tio åren kommer jag att utvecklas som person och ta tag i mitt liv och bygga upp det från grunden. Jag har som mål att gå klart skolan och efter det försöka få ett jobb. Sen är det bara att börja mitt liv. Jag kommer så klart att ta med er på denna livsresa?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards