Direktlänk till inlägg 18 december 2023

Åter efter ännu ett långt uppehåll

Av Emma Angelbäck - 18 december 2023 11:29

Hej hopp, jag vet inte riktigt varför det blir såhär eller jo iof så har jag Adhd så jag får för mig saker som sen rinner av när intresset försvinner. Jag får så ofta massa idéer som det i slutändan aldrig blir nåt av eller en massa påbörjade projekt som bränner ut mig och sen bara blir kvar oavslutade. Det slutar dock alltid med samma besvikelse på mig själv för jag aldrig lyckas vara normal och ha normal mängd energi. Så fort energin finns använder jag allt på en gång för att sen vara helt överväldigad och bara typ krascha för att det sen ska börja om. Denna senaste gången skulle jag ha skrivit massa dagliga uppdateringar om tiden utomlands på Zanzibar men så klart blev det inget av den idén. Jag var nog väldigt närvarande i nuet och hade svårt att processa allt där och då och de flesta reflektioner har kommit långt senare efter att jag kommit hem från resan. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur mycket jag vill dela med mig av för ibland tänker jag att jag ska dela allt men på samma gång så känns det som att jag delar med mig av för mycket då eller att det blir för personligt. Det blir ju o andra sidan mer intressant när det är personligt men så känner jag inte helt för att ge ut en så naken och ärlig version av mig själv för jag måste då ha modet att sen stå för det jag har gett ut och även fast jag 100procent kan och vill göra det så håller jag fortfarande på att processa allt och bearbeta det jag varit med om. Jag vill på ett bra sett få fram allt jag fått uppleva men både de bra och lärorika saker samt allt som kändes tufft. Jag vet jag har problem men känslor både att själv veta vilken känsla jag har samtidigt som jag har svårt att visa känslor för andra. Det är nåt med att visa mig sårbar som jag har så svårt för så det blir oftast att jag håller allt för mig själv och att det tidsbegränsat svämmar över för det blir för mycket och det är inte helt bra. Jag har svårt att komma ifrån de gamla mönster av inlärda beteenden men jag håller på att jobba på det och kommer förhoppningsvis bli bättre i framtiden.

Ta nu hand om er så hoppas jag vi snart hörs igen kram// Emma <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Angelbäck - Onsdag 7 feb 14:52

Jag ärkestift nu i en period då allt står väldigt stilla, jag kan inte riktigt ta mig fram samtidigt som jag fasar över att gå bakåt. Det är som att det tar emot när det går bra för ju bättre allt blir desto värre blir fallet om jag får bakslag och d...

Av Emma Angelbäck - 3 februari 2023 05:41


We just arrived to Ethiopia and I still have my water from Sweden and that?s nice. I?m very excited and looking forward to experiencing everything. Everything is going well and I?m gladly enjoying this trip. Well it?s a little bit sad that I can?t se...

Av Emma Angelbäck - 31 oktober 2022 23:18

Jag känner mig bra eller i alla fall på gång till att må bra. Jag har extrema känslor men det är inte av tomhet, ångest eller nedstämdhet/sorg. Jag har senaste tiden börjat känna glädje och känner mig mer pigg, orienterad och ja hur nu detta ska besk...

Av Emma Angelbäck - 24 oktober 2021 22:21

Nu under vecka 42 så har jag påbörjat min första praktikperiod för åk.2 i gymnasiet och jag är på ett gruppboende inom IF (individ och familjeomsorg). Har praktik till och med v.46. Jag trivs jätte bra på min praktikplats både med dem som bor där och...

Av Emma Angelbäck - 10 september 2021 20:01

Provsvaret var negativt alltså ingen Corona men jag var hemma hela veckan från skolan för säkerhets skull :) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards